| Author |
Topic  |
|
Page |
 |
|
|
just_perry
Starting Member
5 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:15:42
|
Ik ben op zoek naar de nieuwste firmware of in ieder geval een versie waarop Ik in kan loggen op de Siemens SX551-Experiabox. Be al een tijdje aan het zoeken op het 't Net maar niet te vinden op Siemens site nog ergens anders. Ook niet in landen waar Je deze router gewoon in de winkel kan kopen!! Ik heb al veel geprobeerd zoals telnet om erop te komen,zonder resultaat. Wel kan Ik de firmware vernieuwen,als Ik hem uit en weer ingeschakeld heb en de reset eerst inhoud en daarna een paar keren op de reset knop druk kan Ik in een webbrouwser wel inloggen maar krijg dan dus de recovery page maar moet dus wel dat kleine .bin cq firware filetje hebben. Iemand!!!!!!!! Bedankt,Groetjes Perry
|
Edited by - just_perry on 01 October 2006 20:24:45 |
|
|
HaNi
Expert Member

Netherlands
3727 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:24:48
|
Waarom wil je dit precies? Je kunt ook (beperkte?) configuratie instellingen doen via de site van KPN.
En ik meende dat KPN ook bezig was om de configuratiepagina's van die dingen rechtstreeks toegankelijk te maken, maar daar heb ik al een tijdje niets meer van gehoord. |
Memento, homo, quia pulvis es et in pulverem revertis: Bedenkt, mens, dat ge stof zijt en tot stof zult wederkeren |
 |
|
|
just_perry
Starting Member
5 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:29:53
|
Nou,ik heb geen abbonement bij kpn dus dat gaat nu net niet. Ik wil hem gewoon als router cq wireless router gebruiken. Is er een manier om de firmware te downloaden vanaf een andere EB. Mijn vriend heefd sinds een paar dagen precies dezelfde dus als Ik dan weet hoe dan zou Ik in ieder geval geholpen zijn. Als Ik hem op de telefoonlijn aansluit krijgt hij zijn nieuwe firmware ook niet binnen omdat Ik dus geen abbonement bij kpn heb,wel bij hetnet maar dat is niet met bellen erbij. Cheers |
Edited by - just_perry on 01 October 2006 20:30:43 |
 |
|
|
avvliet
Expert Member

Netherlands
5280 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:35:18
|
Het is een modem/router, geen router alleen. Inzetten als router kan wel, maar is niet verstandig. Beste wat je kunt doen is een WLAN router of access point aanschaffen.
De experiabox is normaal toch in bruikleen, niet in eigendom? |
Proberen? Hoezo proberen? |
 |
|
|
just_perry
Starting Member
5 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:40:08
|
quote: De experiabox is normaal toch in bruikleen, niet in eigendom?
Ja,inderdaad,die is normaal in bruikleen maar Je hoeft hem niet altijd terug te geven en Ik heb het zelf ook al meegemaakt dat ze een nieuwe modem opsturen maar de oude vergeten ze terug te vragen.
Ik zit dus met het probleem dat Ik kpn daar niet op aan kan spreken. |
 |
|
|
JBL
Gold Member

1760 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:48:40
|
Bij het installeren van de box, maak ie contact om de laatste firmware binnen te halen vanaf KPN, dan kun je diverse zaken via de webinterface veranderen. Om een box op een bestaande IPB aansluiting te proberen, en dan een firmware binnen te halen heeft geen zin, de box is gekoppeld aan de IPB aansluiting, en dat gaat dus niet zo makkelijk.
Klopt.
|
 |
|
|
just_perry
Starting Member
5 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 20:52:47
|
quote: Originally posted by JBL
Bij het installeren van de box, maak ie contact om de laatste firmware binnen te halen vanaf KPN, dan kun je diverse zaken via de webinterface veranderen. Om een box op een bestaande IPB aansluiting te proberen, en dan een firmware binnen te halen heeft geen zin, de box is gekoppeld aan de IPB aansluiting, en dat gaat dus niet zo makkelijk.
Ja,inderdaad,dat gaat eigenlijk dus helemaal niet volgens mij,en begrijpenlijk ook. Maar,dat wil nog niet zeggen dat het niet mogenlijk is om de firmware te upgraden,Ik heb alleen dat 1 MB firmware bestandje maar nodig,nergens te krijgen,ook niet via p2p of waar dan ook. Via telenet zal het wel lukken denk ik maar das niet eenvoudig. |
 |
|
|
MdG
Gold Member

Norway
2957 Posts |
Posted - 01 October 2006 : 23:54:29
|
| Wat je graag zou willen gaat niet lukken en een Telnet sessie lukt ook niet.Het is niet anders maar dat is op dit moment de situatie. |
Who has seen the wind ? Neither you nor I:But when the trees bow down their heads,The wind is passing by. |
 |
|
|
jwagenaar
Member

Netherlands
174 Posts |
Posted - 02 October 2006 : 13:31:58
|
| inderdaad dit gaat echt niet lukken. een onderdeel van een product gebruiken terwijl jezelf het product niet gebruikt. volgens mij had je dat ook zelf kunnen bedenken. |
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden |
 |
|
|
PvVeen
Expert Member

Netherlands
8806 Posts |
Posted - 02 October 2006 : 15:00:40
|
| Dan koop je toch gewoon zelf een modem waarbij dit wel mogelijk is ? |
 |
|
|
just_perry
Starting Member
5 Posts |
Posted - 02 October 2006 : 20:14:58
|
Toch weet Ik zeker dat Ik er uiteindelijk wel in kom. Niets heefd mij weerhouden om iets voor elkaar te krijgen en Ik weet zeker dat Ik er via een achterdeur er toch inkom. BTW-Ik heb al een Airport Express(Apple) maar dat signaal is niet al te sterk en Ik wou de wds(repeater) van EB eens uit proberen. Bedankt allemaal |
Edited by - just_perry on 02 October 2006 20:16:34 |
 |
|
|
PvVeen
Expert Member

Netherlands
8806 Posts |
Posted - 02 October 2006 : 21:23:16
|
| Zolang je geen programmeur bent en er geen firmware voor de EB beschikbaar is voor remote beheer dan kun je veel willen maar dan zal het je niet lukken. Ik vraag me trouwens af waarom je het menu van de EB van buitenaf zou willen benaderen. |
 |
|
|
MdG
Gold Member

Norway
2957 Posts |
Posted - 03 October 2006 : 19:58:02
|
In de meeste gevallen wil men aan de gang met het voip-gedeelte  |
Who has seen the wind ? Neither you nor I:But when the trees bow down their heads,The wind is passing by. |
 |
|
|
mp
Silver Member

783 Posts |
Posted - 03 October 2006 : 22:35:50
|
quote: Originally posted by just_perry
Toch weet Ik zeker dat Ik er uiteindelijk wel in kom. Niets heefd mij weerhouden om iets voor elkaar te krijgen en Ik weet zeker dat Ik er via een achterdeur er toch inkom. BTW-Ik heb al een Airport Express(Apple) maar dat signaal is niet al te sterk en Ik wou de wds(repeater) van EB eens uit proberen. Bedankt allemaal
Als ik het goed begrijp heb je ergens een Experiabox vandaan gehaald en wil je een firmware update. Iedere EB die in gebruik is staat bij KPN geregistreerd met het WAN MAC-adres. De firmware wordt alleen geladen als de KPN server de EB op basis van het MAC adres herkent. Het zal moeilijk zijn om een firmware bestand te krijgen.
Jij wilt de WDS functie van de EB gebruiken om een repeater aan te sluiten? De EB zelf kan je niet als repeater gebruiken. |
Edited by - mp on 27 February 2007 17:25:08 |
 |
|
|
Demoned
Junior Member

59 Posts |
Posted - 19 February 2007 : 16:48:24
|
Ja,inderdaad,die is normaal in bruikleen maar Je hoeft hem niet altijd terug te geven en Ik heb het zelf ook al meegemaakt dat ze een nieuwe modem opsturen maar de oude vergeten ze terug te vragen.
Ik zit dus met het probleem dat Ik kpn daar niet op aan kan spreken.
het teruggeven geschiet doormiddel van de bijgeleverde retour sticker. Ten alle tijden houdt kpn dit process nauwlettend in de gaten. Je krijgt vanzelf de rekening gepresenteerd. |
DON'T WORRY BE HAPPY |
 |
|
|
Svijf
Starting Member
4 Posts |
Posted - 05 March 2007 : 19:50:14
|
quote: Originally posted by mp
Toch weet Ik zeker dat Ik er uiteindelijk wel in kom. Niets heefd mij weerhouden om iets voor elkaar te krijgen en Ik weet zeker dat Ik er via een achterdeur er toch inkom. BTW-Ik heb al een Airport Express(Apple) maar dat signaal is niet al te sterk en Ik wou de wds(repeater) van EB eens uit proberen. Bedankt allemaal
Als ik het goed begrijp heb je ergens een Experiabox vandaan gehaald en wil je een firmware update. Iedere EB die in gebruik is staat bij KPN geregistreerd met het WAN MAC-adres. De firmware wordt alleen geladen als de KPN server de EB op basis van het MAC adres herkent. Het zal moeilijk zijn om een firmware bestand te krijgen.
Jij wilt de WDS functie van de EB gebruiken om een repeater aan te sluiten? De EB zelf kan je niet als repeater gebruiken.
Weet je dat zeker? Zelfs als je een EB hebt, met de originele software. Die dus nooit aan KPN heeft gehangen? |
 |
|
|
mp
Silver Member

783 Posts |
Posted - 06 March 2007 : 21:59:29
|
quote: Originally posted by SvijfWeet je dat zeker? Zelfs als je een EB hebt, met de originele software. Die dus nooit aan KPN heeft gehangen?
Maakt niets uit of de EB ooit aan KPN DSL heeft gehangen. De EB's worden vanaf de fabriek al met KPN firmware geleverd, alleen een oudere versie. |
 |
|
|
Svijf
Starting Member
4 Posts |
Posted - 06 March 2007 : 22:03:42
|
quote: Originally posted by mp
quote: Originally posted by SvijfWeet je dat zeker? Zelfs als je een EB hebt, met de originele software. Die dus nooit aan KPN heeft gehangen?
Maakt niets uit of de EB ooit aan KPN DSL heeft gehangen. De EB's worden vanaf de fabriek al met KPN firmware geleverd, alleen een oudere versie.
Dat is idd waar ja ;) |
 |
|
|
jwstruiksma
Starting Member
2 Posts |
Posted - 07 March 2007 : 20:31:54
|
ik heb ook een van de eerste experiaboxen... destijds heb ik aan de monteur gevraagd of ik de box mee kon nemen omdat ik 2 maanden later ging verhuizen....
hij heeft toen contact gehad met een collega en vertelde dat ze toen nog niet met een mac adres aan je woonadres hingen en dat ik de box dus mee kon nemen...
nooit een ander bericht gehad dat ik de box moest laten liggen oid...
en toch een nieuwe box gekregen op het nieuwe adres....
ik zou dus de aller eerste originele firmware willen hebben om de router bijvoorbeeld als printserver te gebruiken oid....
heeft iemand die??? |
 |
|
|
Svijf
Starting Member
4 Posts |
Posted - 07 March 2007 : 22:11:58
|
quote: Originally posted by jwstruiksma
ik heb ook een van de eerste experiaboxen... destijds heb ik aan de monteur gevraagd of ik de box mee kon nemen omdat ik 2 maanden later ging verhuizen....
hij heeft toen contact gehad met een collega en vertelde dat ze toen nog niet met een mac adres aan je woonadres hingen en dat ik de box dus mee kon nemen...
nooit een ander bericht gehad dat ik de box moest laten liggen oid...
en toch een nieuwe box gekregen op het nieuwe adres....
ik zou dus de aller eerste originele firmware willen hebben om de router bijvoorbeeld als printserver te gebruiken oid....
heeft iemand die???
Je kan hem met de huidige software dan toch al als printserver gebruiken?
Heb hier nl. ook zo'n box en daar kan dat mee. Of als Switch of draadloos netwerk.
Alleen als repeater lukt me met geen mogelijkheid. |
 |
|
|
VippiV
Starting Member
4 Posts |
Posted - 08 March 2007 : 16:48:38
|
Ik heb even voor je zitten te zoeken. Ben redelijk bekend met routers. Maar de firmware voor de SX551 zijn niet te vinden. De reden hiervoor is dat dit product speciaal voor KPN is gemaakt.
KPN gebruikt nu ook de Alcatel SpeedTouch 780 als Experia Box. Deze worden met speciale firmware geleverd van de fabriek en nadat deze firmware is ingeladen is het niet meer mogelijk deze te verwijderen. Het modem is enkel geschikt voor een kpn lijn.
Of dit ook zo is met de Siemens SX551 weet ik niet zeker, maar een eerdere reactie gaf al aan dat deze van de fabriek af aan worden geleverd.
|
 |
|
|
Page |
 |
|
Topic  |
|