ADSLforum.nl
Username:
Password:

Save password
Forgot your Password?

Navigation
Home
Forums
Active topics
Members
Search
FAQ
Regels
ADSL Postcodecheck
Postcode Huisnr.
Powered by adslwinkel.nl
Statistics
Total members:18634
Active members:11796
Topics:17735
Replies:196788
Active topics:4
Active Users
Members: 0
Guests: 11
Total: 11

Active Users Record: 90

Members Online:
None
 All Forums
 ADSL Algemeen, installatie, problemen & providers
 Algemene vragen/informatie over ADSL
 Wie heeft firmware sx551 Experiabox
 New Topic       Reply to Topic
      Printer Friendly

Author Previous Topic Topic Next Topic
Previous page  Page  Next page
Page: of 4

brunschj
Starting Member

2 Posts

Posted - 11 October 2007 :  19:09:29  Show Profile  Visit brunschj's Homepage  Reply with Quote
Ik heb ook een EB zonder IPB-abonnement. Ik ben verhuisd en heb IPB opgezegd. Ik heb zelfs nog gebeld waar ik de in bruikleen verkregen EB naar toe moest sturen, maar dat kon niemand me vertellen. Nu heb ik Direct Internet van HetNet en zou ik de EB als modem/router/ap willen gebruiken, maar dan moet toch echt die firmware van KPN eruit. Je kunt er niets mee. Iemand al een handleiding geschreven?

Edited by - brunschj on 11 October 2007 22:59:38
Go to Top of Page

jwagenaar
Member

Netherlands
174 Posts

Posted - 11 October 2007 :  20:06:45  Show Profile  Visit jwagenaar's Homepage  Reply with Quote
het is nu volgens mij hier al 100x verteld dat de software in deze experiabox expliciet van/voor kpn is en dus niet te vervangen is door standaardsoftware van siemens/speedtouch.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Go to Top of Page

MNZ
Senior Member

428 Posts

Posted - 11 October 2007 :  20:28:49  Show Profile  Visit MNZ's Homepage  Reply with Quote
Ho ho, er is al 100 keer expliciet (oa door mijzelf) gezegd dat het niet de bedoeling is met de EB te klooien aangezien het officieel niet je eigendom is. Dat houdt niet in dat het niet kan. Er kan best iemand in staat zijn de FW op wat voor manier dan ook te kraken en dit openbaar te maken.

Handleiding? Handleiding? HANDLEIDING?!?!
Go to Top of Page

mp
Silver Member

783 Posts

Posted - 12 October 2007 :  07:45:26  Show Profile  Visit mp's Homepage  Reply with Quote
Je kan de EB alleen als wireless switch gebruiken achter een DSL modem.
Go to Top of Page

brunschj
Starting Member

2 Posts

Posted - 12 October 2007 :  09:50:08  Show Profile  Visit brunschj's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by mp

Krijg hem helemaal niet aan de praat achter mijn adsel modem.
Go to Top of Page

mp
Silver Member

783 Posts

Posted - 14 October 2007 :  15:03:45  Show Profile  Visit mp's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by brunschj

quote:
Originally posted by mp

Krijg hem helemaal niet aan de praat achter mijn adsel modem.

Je verbindt de LAN poort van de Siemens Experiabox met de LAN poort van je DSL modem. Stel bij (draadloze) netwerkeigenschappen, van de aangesloten pc's, de TCP/IP in op de range van het DSL modem(of zet DHCP van de EB uit). Deze instellingen verschillen van het type modem. B.v.:
IP-adres: 192.168.1.80
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
Dns: 192.168.1.254 of die van de provider.

Schakel de firewall van de Siemens Experiabox uit en gebruik de firewall van je modem als poorten moet openen.

Edited by - mp on 19 April 2008 10:23:10
Go to Top of Page

wned
Starting Member

0 Posts

Posted - 23 March 2008 :  13:11:33  Show Profile  Visit wned's Homepage  Reply with Quote
Nu heb ik eindelijk de firmware ook gevonden en het is een orginele. Het is de eerste die is uitgebracht, geschikt voor SIP instellingen voor BV Telfort, daar wil ik deze voor gaan gebruiken. Stuit alleen tegen een probleempje, nu is KPN zo lollig geweest om in de laatste firmware de firmware optie te verwijderen. Erg leuk, vooral als je weet dat KPN tegen iedereen zecht,,, we gebruiken nieuwere modems van een ander merk dus deze mag je houden,,, eigendom van gebruiker nu dus. Heb er tot nu toe alleen niets aan. Wie weet een oplossing hiervoor..
Go to Top of Page

superpeter
Starting Member

0 Posts

Posted - 18 April 2008 :  21:28:03  Show Profile  Visit superpeter's Homepage  Reply with Quote
nou ik ben dus ook bezig met het verbouwen van mijn experia box siemens.
om mee te beginnen heb ik ook geen kpn aansluiting meer.
en laat ik zegen dat kpn me NOOIT heeft gezegt hoe ik hem aan hun trug moet geven.
daar naast word de siemens experia box zover mij bekend is niet meer uit ge geven maar tegen woordig een experia box speedtoutch.
dus is het in zekere zin wel mijn eige dom .
want kpn hoeft ze niet meer trug antans die indruk krijg ik.
en daarom vind ik dat er best mee ge experiementeerd mag worden en ge knoeit.
Go to Top of Page

MdG
Gold Member

Norway
2957 Posts

Posted - 18 April 2008 :  22:19:34  Show Profile  Visit MdG's Homepage  Reply with Quote
Je haalt een aantal dingen door elkaar,maar goed wat is nou eigenlijk je boodschap )in goed nederlands

Who has seen the wind ? Neither you nor I:But when the trees bow down their heads,The wind is passing by.
Go to Top of Page

Wiifreak
Starting Member

Netherlands
0 Posts

Posted - 29 July 2008 :  21:09:33  Show Profile  Visit Wiifreak's Homepage  Click to see Wiifreak's MSN Messenger address  Reply with Quote
Sorry dat ik zo laat post.

KPN is verder gegaan met andere apparatuur en de apparatuur is nog altijd van KPN, alhoewel ze het niet meer willen hebben.
Zelf heb ik de Gigaset SX551 WLAN dsl met firmware 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35).
Er is de optie bij Advanced Settings>Administration>Save & Restore voor een restore van de configuratie, waar je dus NIET een nieuwe firmware kan uploaden.

Upgrade naar de laatste firmwaredoe je zo:
Een harde reset uit te voeren, houd het uiteinde van een paperclip of pen in het gaatje voor resetten en wacht ongeveer 10 seconden. Nu wordt de EB automatisch opnieuw opgestart en ge-update tot de laatste firmware.

Misschien is Linux een optie voor eigen firmware?
Bied je alle mogelijke opties van de EB en is stabieler.
Deze manier heet Debricken en is gevaarlijk, je kunt er namelijk je router mee slopen.

Meest tegenstrijdigste naam ooit:
Microsoft Works... Het werkt helemaal niet!
Go to Top of Page

ieder1
Starting Member

0 Posts

Posted - 15 October 2008 :  10:38:03  Show Profile  Visit ieder1's Homepage  Reply with Quote
hoe gaat het updaten naar Linux in zijn werk?
ik heb geen kpn dus ik neem aan dat updaten via het resetten bij mij niet werkt..

Edited by - ieder1 on 15 October 2008 10:39:18
Go to Top of Page

Elight
Starting Member

0 Posts

Posted - 22 October 2009 :  16:20:30  Show Profile  Visit Elight's Homepage  Reply with Quote
Voor wie dat wil geef ik hier de stappen om de Siemens SX551 van nieuwe firmware te voorzien.

Download op de site van siemens de firmware voor de SX553
http://download.gigaset.com/repository/1366/136697/Gigaset_SX553_WLAN_dsl_FW130n.exe Wees niet bang, hij is in het engels.

Gebruik een hex editor om de laatste tekens BRN-nog-wat te veranderen in BRN4519JW[null]. Anders pakt de router hem niet.

Verbind de router met je pc (ethernet) en gebruik de volgende settings op je pc ip=192.168.2.100 mask=255.255.255.0 gateway=192.168.2.1

Verwijder de stroom en zet de schakelaar op off. Wacht ca. 10 sec. en sluit de stroom weer aan. Druk nu met een paperclip de resetknop in en houd hem ingedrukt. Schakel de sx551 in en blijf de resetknop gedurende ca. 30 seconden ingedrukt houden net zolang totdat er twee ledjes gaan knipperen. Je komt nu in de recovery console.

Start je browser en ga naar 192.168.2.1. Mocht er om een username en wachtwoord gevraagd worden, gebruik dan root en LAYS?8<}HJ?]W.i&c*oV[ouHwzM:QMV]9:XQ(u (ja, die hele reeks). Kies voor bladeren en blader naar je aangepaste firmware en kies voor apply.

Als ik niets vergeten ben te melden, werkt de sx551 na een herstart weer maar nu met de nieuwe firmware. Mocht het niet in 1 keer lukken, gewoon de stappen vanaf het begin herhalen. Misschien nodig: 'reset factory settings'.

Voila, een adsl2+ router met ingebouwde samba, web en ftp server, voip, usb hd/printer server blah blah blah :)

Voor dat mensen gaan zeuren. Ja ik weet dat dit misschien niet de bedoeling is en dat de router nog van kpn zou zijn. Maar ik krijg de indruk na wat ik allemaal gelezen heb dat kpn die routers niet meer terug wil. Zonde om zo'n mooi en uitgebreid apparaat weg te gooien.

Oja, ik heb wat zitten proberen en ben achter de instellingen voor adsl van Online gekomen:
Protocol: Bridging (MER)
IP: Obtained automaticaly
MTU: 1483 (lager kan ook, maar niet hoger)
Linemode: G.992.5 (werkt iig bij mij)
Encapsulation: LLC
QoS: VBR (PCR/SCR/MBS: 4000/4000/10)
VPI/VCI: 8/35
PPPoE pass-through: off
UPnP: off (kan ook wel aan denk ik)

Voor meer info:
http://nuwiki.openwrt.org/oldwiki/OpenWrtDocs/Hardware/Siemens/SX551

Groet,
Elight

ps. Laat even een berichtje achter als het je ook lukt, dat vind ik leuk om te lezen

Go to Top of Page

hew_69
Starting Member

0 Posts

Posted - 24 October 2009 :  15:44:48  Show Profile  Visit hew_69's Homepage  Reply with Quote
-op mijn sx551 moet ik niet 30 seconden ingedrukt houden, maar 3 keer kort achter elkaar indrukken (zoals op de nuwikiw link ook beschreven is)
-met voorgestelde sx553 firmware blijft mijn router in recovery mode....
op http://gigaset.com/shc/0,1935,se_sv_0_122889_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageType%253Adownloads_imagePos%253A0,00.html wel werkende firmware gevonden (wel zweeds oid pagina, maar firmware is wel gewoon nederlands..:
http://download.gigaset.com/repository/1308/130833/sx551-w-a-fw1_08_SWD.bin
(wel met een hexeditor .bin aanpassen zoals reeds door elight aanggeven.

ben nu nog aan het klooien om deze sx551 als repeater én printserver te gebruiken (als dat übehaupt kan, ben te weinig bekend met repeater materie..)
-kan iig 'internet' uitschakelen
-bij de 'repeater (WDS)' zie ik wel diverse wifi netwerken, alleen mijn eigen nog niet :-( (heb 'Thomson TG787v SIP' van de KPN gekregen)
kijken of ik daar WDS mee aan de praat krijg..
Go to Top of Page

yakthehairy
Starting Member

0 Posts

Posted - 26 October 2009 :  22:36:50  Show Profile  Visit yakthehairy's Homepage  Reply with Quote
Ik heb ook nog een sx551/552 liggen.
Het verhaal werkt tot op zekere hoogte, de nieuwe firmware krijg ik helaas niet geupload...
Elke keer krijg ik 'Model mismatch'
Ik heb met een hex editor de laatste bytes aangepast, maar geen geluk. De aanpassing is wel doorgevoerd, want een extra null geeft direct -file mismatch-.
Ik heb al verschillende sites bezocht om een andere code voor de laatste bytes te vinden...helaas nog niet gelukt. Ook de bestaande laatste bytes onveranderd laten werkt niet...
Tips?

Go to Top of Page

nsn
Starting Member

0 Posts

Posted - 28 October 2009 :  23:25:22  Show Profile  Visit nsn's Homepage  Reply with Quote
Ik heb een SX552 werkend gekregen dmv BOOTLOADER-0.69d en sx551-w-a-fw1_08_SWD

Mocht je de files willen.. stuur me even een mailtje.
Go to Top of Page

Elight
Starting Member

0 Posts

Posted - 29 October 2009 :  17:54:43  Show Profile  Visit Elight's Homepage  Reply with Quote
Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat mensen het ook is gelukt om de sx551 te 'upgraden'. Ook dank voor jullie aanvullingen.

Er worden ook nog wat vragen gesteld, waar ik kan zal ik zo goed mogelijk antwoorden geven.

@hew69: Een repeater doet niets anders dan domweg doorgeven. Als je je wireless router instelt als repeater verliest hij zijn overige router functionaliteit zoals dhcp, NAT en sip enzo. Het kan zijn dat de sx551 alleen de ingebouwde wifi-kaart laat repeaten, dat zou je even kunnen uittesten. Kan het zijn dat bij thomson de SSID niet wordt uitgezonden? Lijkt me als de sx551 wel andere netwerken vind de oorzaak bij je thomson-instellingen ligt.

@yakthehairy: Null betekend leeg. Het laatste teken is een leeg teken (bij mij weergegeven als een liggend streepje). ???BRNSX551G? wordt ???BRN4519JW? waarbij de ? voor een willekeurig teken staat dat je niet aanpast. Heb je wel de kpn variant? Misschien werkt het niet bij niet-kpn versies.

Deze vraag kreeg ik via mail: "Kan ik een LAN poort als WAN gebruiken? Ik wil 1 LAN aansluiting aan een kabelmodem hangen en op deze manier gebruik maken van de voip mogelijkheden. Heb je enig idee of dit mogelijk is en hoe dit zou moeten?"

Een WAN poort als LAN poort gebruik kan zeer waarschijnlijk niet. De LAN poorten zitten gezamelijk in 1 switch en de router kijkt alleen naar buiten via de WAN, niet via de LAN. De hardware (chips) ondersteunt alleen dsl, geen ethernet verwacht ik. Ik weet te weinig van voip om te kunnen zeggen of je deze naar de WAN of naar de LAN zijde kan richten. Wel een interessante vraag :)

Mocht de hardware (chips) wel ethernet ondersteunen aan de WAN kant, dan zou je het misschien voor elkaar kunnen krijgen door je eigen firmware te schrijven. Je moet namelijk al het verkeer op die ene LAN poort weghouden van de andere als de switch dit überhaupt al ondersteunt.

Andere optie: je zou de dsl stekker kunnen vervangen door een ethernet stekker en dan proberen de firmware van een se551 te uploaden. Zal alleen werken als de overige hardware identiek is. Denk het overigens niet hoor want ik kreeg de se551 fw er wel op maar deze bleef halverwege de boot angstvallig stil.
UPDATE: heb even naar de specs gekeken, de SE is compleet anders dan de SX

Of het kan weet ik niet maar je zou kunnen kijken of je het voip-verkeer naar de LAN zijde kan sturen. Op je kabelmodem zul je dan het voip verkeer moeten forwarden.

Greetz,
Elight
Go to Top of Page

vlinders
Starting Member

0 Posts

Posted - 31 October 2009 :  11:25:11  Show Profile  Visit vlinders's Homepage  Reply with Quote
Bij mijn speedtouch 716 werkt WAN naar lan wel
en werkt voip met sip prima terwijl deze router achter een andere router hangt, via telnet kon ik daar commando's
ingeven zoals:

eth ifattach intf=ethport4
ip ifadd intf=WAN dest=ethport4

Kan dit ook bij de sx551 ?
Go to Top of Page

hew_69
Starting Member

0 Posts

Posted - 02 November 2009 :  22:23:54  Show Profile  Visit hew_69's Homepage  Reply with Quote
@yakthehairy: als je de firmware wilt proberen die ik gebruikt heb: let me know..

@elight: tnx voor je reply. SSID wordt wel uitgezonden, ik vermoed echter dat het met kanaal te maken heeft.. had dat op de 787 aangepast omdat omringende netwerken allemaal kanaal 11 gebruiken.. niet 100% zeker, maar dat waren vlgs mij de ssid's die ik op de sx551 zag. Heb netwerk handmatig toegevoegd. Tevens zo'n beetjes alles uitgezet op de sx551 en een ip-adres gegeven indezelfde range als de 787. Maar kan die niet bereiken als ik draadloze vebinding heb met de 787, en krijg geen internetverbinding als ik verbinding heb met de sx551.. nu ligt me vaag bij dat ik gateway op sx551 niet kon invullen.. dus dat moet ik nog ff checken (maar de sx551 ligt weer eventjes weggeborgen...)
klooien continues.. ;-)

Edited by - hew_69 on 02 November 2009 22:24:23
Go to Top of Page

yakthehairy
Starting Member

0 Posts

Posted - 08 November 2009 :  16:30:35  Show Profile  Visit yakthehairy's Homepage  Reply with Quote
@hew69
Nou graag. Kun je deze naar mijn e-mail sturen?
Bedankt!

@NSN
deze bestanden werken helaas niet.

Ik heb e.e.a. een paar dagen laten rusten en een beetje verder gekeken, maar dat bij elke firmware of bootloader die ik probeer geeft dat ^(*&%(- ding geeft elke keer dezelfde error.
'Model mismatch'
Go to Top of Page

nsn
Starting Member

0 Posts

Posted - 10 November 2009 :  19:40:47  Show Profile  Visit nsn's Homepage  Reply with Quote
Model mismatch heeft te maken met de BRN code aan het einde.
Soms moet je er TI7300 of iets anders van maken
Go to Top of Page
Previous page  Page  Next page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  

New Topic       Reply to Topic       Printer Friendly

ADSLforum.nl © ADSLforum.nl 2001-2010 Go To Top Of Page
Deze pagina werd opgebouwd in 0.56 seconden. Powered by Snitz Forums 2000
Connectivity powered by Enquete.nl