| Author |
Topic  |
 |
Page |
|
|
keesp
Starting Member
Netherlands
0 Posts |
Posted - 15 November 2009 : 22:57:10
|
Bij mij is het gelukt (SX552) met de sx551-w-a-fw1_08_SWD versie (die Zweedse) waarbij ik achter BRN SX552[null][null] invoerde, dus geen een zo kzal mogelijke code
Kees |
 |
|
|
yakthehairy
Starting Member
0 Posts |
Posted - 17 November 2009 : 18:06:21
|
Succes!
Het is nu ook gelukt op de firmware te vervangen. De 1.08 staat er nu op. Het heeft inderdaad alles te maken met de BRN-code op het eind. Ik van alles geprobeerd en de oplossing van KEESP heeft geholpen: gewoon BRNSX552
Ga nu proberen de 1.30 firmware te uploaden... op een manier die ik nog moet uitvinden. |
Edited by - yakthehairy on 17 November 2009 18:06:51 |
 |
|
|
keesp
Starting Member
Netherlands
0 Posts |
Posted - 29 November 2009 : 18:54:30
|
Ik heb met de bovengenoemde veranderingen aardig wat succes , alleen lukt het me niet om de experia box als (wireless) client in te stellen voor mijn hoofdrouter die op internet is aangesloten.
Ik had verwacht ergens een optie tegen te komen zoals 'obtain ip-address automatically', maar die kan ik niet vinden. Jammer, want daarmee zou ik een tweede netwerk draaiend kunnen krijgen.
Ik wil eigenlijk de experia box inzetten als printserver, dus misschien moet ik iets anders doen?
elke info is welkom! |
 |
|
|
mp
Silver Member

783 Posts |
Posted - 02 December 2009 : 07:02:41
|
| Als je op de EB DHCP uit zet deelt de hoofdrouter de IP-adressen uit aan de apparaten achter de EB. |
 |
|
|
vlinders
Starting Member
0 Posts |
Posted - 02 December 2009 : 22:25:43
|
Bij mij werkt de EB achter een andere router alleen krijg ik zo de VOIP niet aan de praat !!! |
 |
|
|
ernst_jan
Starting Member
0 Posts |
Posted - 03 December 2009 : 08:53:52
|
| Ik heb ook een poging gedaan om mijn firmware te "vervangen", ik krijg het alleen niet voor elkaar. Mijn bootloader doet moeilijk, versie 0.71.5 , ik heb alle hier genoemde BRN codes al geprobeerd alleen mijn EB blijft een model mismatch aangeven. Heeft iemand nog een up/downgrade van de bootloader liggen? Of heeft iemand dezelfde versie bootloader en de bijbehorende firmware bestanden? |
Edited by - ernst_jan on 03 December 2009 08:54:20 |
 |
|
|
gruijter
Starting Member
0 Posts |
Posted - 21 December 2009 : 23:12:25
|
Ik heb bootloader versie 0.71.4. Het is mij gelukt om de SX551 te voorzien van de "zweedse" firmware. (sx551-w-a-fw1_08_SWD.bin) Ik heb met een hexeditor BRN4519JW[null] aan het einde moeten zetten om hem te kunnen laden. Deze firmware v1.08 is echter al erg oud (2006!). Ik heb diverse ander firmware versies kunnen laden door de betreffende .bin bestanden aan te passen naar BRN4519JW[null]. Helaas heb ik geen enkele versie kunnen vinden die na het laden van de firmware goed opstart (meestal komt hij terug in het recovery menu). De volgende versies heb ik geprobeerd zonder resultaat:
* Gigaset_SX553_WLAN_dsl_FW130n * Gigaset_SX553_dsl_FW130n * Gigaset_SE551_WLAN_DSL_Cable_V2706_PPPoE * Gigaset_SE555_WLAN_dsl_FW130n * Gigaset_SX541_WLAN_dsl_FW169
Het lijkt erop dat de hardware van de SX553 toch niet gelijk is aan die van de SX551, want ik kan de firmware wel laden maar hij start daarna weer op in het recovery menu. Of doe ik toch iets fout?
Hij werkt nu wel goed op v1.08, maar zou toch erg graag naar een nieuwe versie willen upgraden omdat ik tegen een aantal bugs aanloop met ftp server en zo. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
|
 |
|
|
nasigoreng
Starting Member
0 Posts |
Posted - 23 December 2009 : 13:06:58
|
quote: Originally posted by gruijter
Ik heb bootloader versie 0.71.4. Het is mij gelukt om de SX551 te voorzien van de "zweedse" firmware. (sx551-w-a-fw1_08_SWD.bin) Ik heb met een hexeditor BRN4519JW[null] aan het einde moeten zetten om hem te kunnen laden. .....................
De meeste problemen had ik om in het 'recover' menu te komen. Na power off/on, daarna 3x reset button drukken lukte het (zoals eerder gepost). De bootloader versie is boot ver.0.69.4 en er wordt niet om een password gevraagd.
De SX553 versie geeft ook bij mij hetzelfde probleem, hij blijft in recover mode. De 'zweedse' versie, na aanpassing van de laatste hex karakters, doet het prima. De interface is ook vlotter maar dat is meestal zo met oudere firmwares. Grappig genoeg is deze zweedse versie niet in het zweeds maar engels, duits, italiaans en nederlands.
Mijn doel is bereikt want eindelijk kan ik de experia box een IP adres geven uit een andere reeks dan de door KPN vastgezette 192.168.2.x
Hartelijk dank aan de posters met alle tips!
|
 |
|
|
keesp
Starting Member
Netherlands
0 Posts |
Posted - 25 December 2009 : 21:06:06
|
Hallo iedereen,
Even een update van mijn vorderingen. Ik heb inmiddles de siemens gigaset experia box SX552 ook ingezet en werkend met de Zweedse firmware, en laat hem als file server meedraaien.
Het is me niet gelukt om hem als een repeater/extender in te zetten, hoogst waarschijnlijk omdat dit alleen maar werkt met andere routers van Siemens. Ik heb begrepen dat de wireless protocollen niet altijd overeenkomen van verschillende fabrikanten, en blijkbaar gaat de communicatie niet soepel met mijn sitecom router op mijn hoofdnetwerk.
Nu heb ik hem op mijn hoofdnet meedraaien als web extender, ingesteld op hetzelfde SSID als de sitecom, SSID broadcast uitgeschakeld, en de sitecom MAC ingesteld in het web extender scherm. In deze configuratie worden de mogelijkheden van de sitecom en de siemens (de file server) perfect gekoppeld.
In principe zou ik de sitecom nu kunnen uitfaseren, maar deze werkt redelijk samen met een linksys print server (aanvankelijk wilde ik de SX552 hiervoor gaan gebruiken, omdat de communicatie tussen de linksys print server en de sitecom router vaak hapert), en de tests tot dusver hebben me nog niet het vertrouwen gegeven dat de linksys met de SX552 beter zal gaan werken.
Ik heb hiervoor nu mijn hoop gevestigd op de nieuwe fonera router die sinds kort beschikbaar is (www.fon.com), maar ga nog wat verdere tests doen met de SX552 en de print server.
|
 |
|
|
rhandy
Starting Member
Netherlands
0 Posts |
Posted - 12 February 2010 : 22:33:27
|
Hoi iedereen,
Nu ben ik ook bezig met mijn eb, maar nu wil het niet lukken!
Als ik hem reset gaat hij wel in de recoverymodus, maar als ik dan probeer in te loggen via de browser vraagt ie om een wachtwoord en gebruikersnaam. die hier wordt gegeven werkt bij mij helaas niet. mijn Bootcode is version: 0.71.4 kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt! Groeten Rhandy |
Edited by - rhandy on 12 February 2010 22:33:51 |
 |
|
|
rhandy
Starting Member
Netherlands
0 Posts |
Posted - 16 February 2010 : 21:10:48
|
Is er misschien iemand die me helpen kan?
Ik ben nu zover dat ik in de recoverymodus zit, en heb verschillende firmware geprobeerd en aangepast met een hex-editor maar hij zegt continu : File verification failed
Heeft iemand nog een idee?
Alvast bedankt! |
 |
|
|
mastered000
Starting Member
0 Posts |
Posted - 10 March 2010 : 18:03:11
|
sx551-w-a-fw1_08_SWD.bin de link naar deze file werkt niet meer ik heb hem dus echt nodig.
me modum blijft nu hangen kan iemand me de file toezenden of een andere link geven want ik zit nu vast en zelf kan ik de file niet vinden |
 |
|
|
discom
Forum Administrator

Netherlands
12677 Posts |
Posted - 11 March 2010 : 01:25:25
|
| Welke link had je voor deze file? |
There are 10 kinds of people. The ones that understand binary and the ones that don't... |
 |
|
|
espada
Starting Member
6 Posts |
Posted - 12 March 2010 : 00:18:29
|
| Gewoon even de officiële gigaset.com site openen en op zweeds zetten. Dan kom je uiteindelijk hier terecht. |
What goes up must come down, ask any system administrator. |
Edited by - espada on 12 March 2010 00:19:27 |
 |
|
|
mastered000
Starting Member
0 Posts |
Posted - 26 March 2010 : 00:37:40
|
Voor wie dat wil geef ik hier de stappen om de Siemens SX551 van nieuwe firmware te voorzien. Hacked Firmware version 1.08 (Aug 16 2006 15:45:07) http://filebeam.com/5936dcf48b411402a3e2a4d752038203
Stel je pc in met de volgende settings
ip=192.168.2.100 mask=255.255.255.0 gateway=192.168.2.1
Verbind de router met je pc via de kabel (Wireless werkt niet)
Verwijder de stroom en zet de schakelaar op off. Wacht ca. 10 sec. en sluit de stroom weer aan. Druk nu met een paperclip de resetknop in en houd hem ingedrukt. Schakel de SX551 in en blijf de resetknop gedurende ca. 30 seconden ingedrukt houden. (Met oude bootloader) Schakel de SX551 in en druk de resetknop 3 keer kort achter elkaar in. (Met nieuwe bootloader) Je komt nu in de recovery console.
Start je browser en ga naar 192.168.2.1. Mocht er om een username en wachtwoord gevraagd worden, gebruik dan.
root LAYS?8<}HJ?]W.i&c*oV[ouHwzM:QMV]9:XQ(u
Kies voor bladeren en blader naar de firmware en kies voor apply.
Na een herstart werkt de sx551 weer maar nu met de nieuwe firmware.
KPN instellingen
Service provider - Other Protocol - PPoA User name - kpn@direct-adsl Password - kpn Confirm password - kpn IP address type - Obtained automatically Host name - gigaset MTU - 1500 Line mode - G.992.1 (G.DMT) Encapsulation - VC MUX Qos class - UBR VPI/VCI - 8/48 Connection mode - Always on PPPoE pass-through - Off UPnP - Off
Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben met deze router.
Groetjes, MasterEd000 |
 |
|
|
mastered000
Starting Member
0 Posts |
|
|
sjoerdm
Starting Member
0 Posts |
Posted - 06 May 2010 : 09:59:38
|
quote: Originally posted by mastered000
Update: De Sceenshots hacked firmware 1.08 (Dit is maar een klein deel van menu maar geeft wel een druk wat nu kan)
http://filebeam.com/33b75d8987cbf0273fa358a76e437d54
Bedankt voor de opsomming en de al aangepaste firmware.
Ik probeer nu de router als switch/accesspoint te gebruiken omdat we inmiddels ander internet hebben.
Ik heb de DHCP uitgezet en het interne adres in de range van de huidige router gezet en dan deze twee via UTP (in een willekeurige LAN poort) gelinked.
Helaas krijg je geen IP wanneer je nu iets in de SX551 plugged. Moet ik wellicht NAT aan/uit zetten of een een bridge mode gebruiken?
Wat hulp zou leuk zijn 
|
 |
|
 |
Page |
|
Topic  |
|