|
| Statistics |
| Total members: | 18634 |
| Active members: | 11796 |
| Topics: | 17735 |
| Replies: | 196788 |
| Active topics: | 4 |
|
|
| Active Users |
| Members: |
0 |
| Guests: |
9 |
| Total: |
9 |
|
| Active Users Record: |
90 |
|
| Members Online: |
None
|
|
|
|
 |
| Author |
Topic  |
|
|
Dicky
Starting Member
0 Posts |
Posted - 25 February 2010 : 22:05:52
|
Beste mensen,
Sinds kort heb ik adsl van tele2 20mb. nu haal je nooit de volle 20mb maar ik zit op max 1mbps, er moet toch meer uit te halen zijn lijkt me, ik heb de helpdesk van tele2 al gebeld, maar word je niet veel wijzer van. Ik heb alles volgens het boekje aangesloten en nu wil ik proberen om de signaalkabel rechtstreeks op de modem aan te sluiten, zonder splitter ertussen want ik heb er geen telefoon bij aangesloten. Weet iemand of het zin heeft om dit te doen? groet Robert Dijkema |
|
|
SoNiC007
Senior Member

Netherlands
391 Posts |
Posted - 26 February 2010 : 14:12:00
|
als je toch geen telefoon afneemt van kpn.. waarom zou je de lijn dan splitten ? dus idd gewoon rechtstreeks op het lijntje prikken. veder kan je wat waardes posten vanuit het modem? |
 |
|
|
discom
Forum Administrator

Netherlands
12677 Posts |
Posted - 28 February 2010 : 18:41:55
|
| Een splitter is natuurlijk een extra device in de lijn en levert altijd een bepaalde mate van demping op. In hoeverre dat merkbaar is qua snelheid, is maar de vraag. Ik heb zelf ook Tele2 op een aparte dedicated lijn omdat ik ISDN heb over een ander aderpaar. Uiteraard heb ik ook geen splitter toegepast omdat het zinloos is. Gewoon proberen of het wat uitmaakt zou ik zeggen en als je snelheid drastisch verbeterd, dan heb je wat mij betreft gewoon een rotte splitter in gebruik... |
There are 10 kinds of people. The ones that understand binary and the ones that don't... |
 |
|
|
mp
Silver Member

783 Posts |
Posted - 05 March 2010 : 08:44:33
|
quote: Originally posted by Dicky
Beste mensen,
Sinds kort heb ik adsl van tele2 20mb. nu haal je nooit de volle 20mb maar ik zit op max 1mbps, er moet toch meer uit te halen zijn lijkt me, ik heb de helpdesk van tele2 al gebeld, maar word je niet veel wijzer van.
20Mb is max. haalbare snelheid en de hoogte van de snelheid is afhankelijk van een aantal factoren zoals b.v. afstand naar de KPN telefooncentrale, lijn kwaliteit en aansluiting in huis. De splitter heeft inderdaad geen functie meer als je geen KPN lijn meer hebt en kan er dus tussen uit. |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|
|
 |